Näst sista helgen i SF.

Nu är min näst sista helg i SF över. Helgen har varit bra, jag har fått en del gjort o umgåtts med vänner. I fredagskväll mötte jag upp Karen o hennes kompis på Cheesecake Factory för middag. Vi spenderade ett par timmar där med god mat o massa snack. I lördags började jag dagen med att sova länge o sedna blev det ett FaceTime samtal med vännerna hemma. Alex hade 20 års fest så det var ju självklart att jag skulle ringa o vara med på ett litet hörn! Himla surt dock att jag inte kunde vara där, hon kunde ju faktiskt väntat en månad till med sin fest ;-) Snart så. Det var kul att säga hej till alla igen! Får mig att längta hem till dem ännu mer. Aja, sedan lördagseftermiddagen/kvällen vet ni ju redan om så det struntar vi i nu. 

Idag då? Dagen började med FaceTime med Becci. Vi fick snackat av oss lite av vår vanliga dos om allt o inget. Skönt! Sedan begav jag mig till stan för Au Pair möte, mitt sista sådana. Idag pratade vi om "child poisoning", känns ju lagom lönt när jag redan har avverkat mitt år. Men mötet varade inte så länge så efteråt tackade jag för mig o detta året! Jag o min tyska kompis Jana tog en fika i väntan på att Neli o hennes vänner skulle komma. Så när de väl dök upp hängde vi med dem ett par timmar innan de skulle vidare o jag ville åka hem. Väl hemma började jag fixa en massa på mitt rum, går o små plockar hela tiden. Städar o plockar lite mer. Idag fick vi i alla fall bort tvn o hela köret, skönt! Annars har kvällen varit lugn. Det känns så konstigt men ändå har jag accepterat det o tycker det ska bli skönt, att flytta ut ur rummet o vara ett steg närmare hemresa. Idag är det ju faktiskt bara 1(!!!!!!!!!) månad kvar tills jag är hemma! Det är så himla galet men jag bara längtar. 

Nu längtar jag dock efter lite sömn. Jag börjar bli förkyld igen, suck, inför sista veckan som Au Pair. Har inte tid! Men tur nog har jag fortfarande kvar svenskt nässpray o jag för försöka vila så myclet jag kan mellan allt packande. Får inte vara sjuk när jag ska till Hawaii!!! P&K


Jag o Karen i fredags. 
Tog en tur på VS idag o detta kom med mig hem. Det var 75% rea vilket gjorde att detta kostade next to nothing. Glad blev jag i alla fall!!! 

Kommentera här: