1 year anniversary

Att jag idag har varit här i 1 helt år är ganska ofattbart, i alla fall för mig själv. Att jag verkligen har gjort detta, uppfyllt min dröm, levt den o klarat den. Även fast allt snart är över har det varit en helt fantastisk resa även fast det inte alltid har varit en dans på rosor. Men vad är det egentligen? Utan detta året hade jag inte utvecklats så mycket som jag har gjort, jag hade inte blivit så självständig o framförallt har jag lärt mig att inte ta allt för givet o heller inte att tjabba om små saker. För det är inte värt energin. 
Detta året har inte bara givit mig så mycket om mig själv, det har även gett mig en underbar familj på andra sidan jorden. DEM har gett mig så mycket o tillsammans har vi kompletterat varandra. Jag är så lycklig! 
Året har också givit mig en chans att få vara nära o en del av min mosters med familjs liv, på riktigt. Inte bara en gång varannan år. Det har varit otroligt roligt o underbart att få vara så här nära dem. O de har verkligen gett mig så mycket i allt, jag är så himla tacksam att de har fått vara med mig här. 
Jag kan sitta o rabbla en hel lista om saker detta året har givit mig, men det blir nog lite långt. Så för att kortfatta det hela så har jag haft ett otroligt bra år, jag ångrar inte för en sekund att jag åkte hit. Jag har bott med den bästa värdfamiljen o tagit hand om de två bästa pojkarna man kan tänka sig. I love them deeply. 
Mös med pojkarna en bra stund nu ikväll, de visste såklart att jag ska åka iväg o då behövde vi lite extra kärlek. Vi ses igen om 8 dagar mina kära <3 

Idag hann jag även med att laga middag till hela familjen. Det var önskemål att jag skulle laga köttfärssås en sista gång. Så såklart fixade jag det!! 
Pasta, köttfärssås, vegetariskt o tomater. 

Hugg in!!!

Efter maten var det dags för mig att ge familjen min "avskedspresent", jag hade köpt en ram där jag satt in massa bilder på oss. Min tanke är att de ska byta ut bilderna till familjebilder på alla sina Au Pairer, sedan familjen växer för varje år. De verkade bli väldigt glada i alla fall! O då är jag nöjd :-)
Så här ser den ut. I texten står det "through tears and laughter is a lifetime shared together", tyckte det var väldigt passande i vårt sammanhang. 

Nu ligger jag i sängen o är fortfarande klarvaken. Trots jag varit vaken HELA dagen sen 7.20 imorse. Men jag är så nervös inför imorgon, resan till flygplatsen, flygningen o allt... Ska gå upp kl 5 imorgon bitti... Gääsp!! Men det kommer nog bli bra, packningen är redo! Så nästa gång vi hörs - är jag på Hawaii!! ALOHA! P&K 

Kommentera här: